Rower
Idea smart city Smart Citizen

Czego najbardziej potrzebują mieszkańcy polskich miast?

Pod koniec 2015 roku, poprzez platformę nieolewamymiasta.pl (związaną z marką Koło), mieszkańcy składali życzenia noworoczne dla 8 największych miast w Polsce, wskazując w ten sposób, czego im w tych miastach brakuje. 5 wybranych przez uczestników akcji kategorii potrzeb to: ścieżki rowerowe (40% oddanych głosów), bezpłatne parkingi (38,9%), parki zieleni (36,3%), kino plenerowe (28,8%), toalety publiczne (26,8%). Na podstawie wszystkich zgłoszeń, dla każdego miasta, powstała Mapa miejskich potrzeb. 

Na stronie www.nieolewamymiasta.pl/zyczenia, po zaznaczeniu 5 z puli 25 elementów – ikon symbolizujących najczęstsze potrzeby, zgłaszane m.in. w ramach budżetów partycypacyjnych, oraz dodaniu kilku słów od siebie, uczestnik tworzył personalizowaną kartkę z życzeniami, którą mógł podzielić się z innymi. Oddany przez niego głos trafiał do zamieszczonej na stronie galerii potrzeb mieszkańców.

Na podstawie wszystkich zebranych zgłoszeń powstała MAPA MIEJSKICH POTRZEB – wizualizacja wyników głosowania mieszkańców 8 największych polskich miast: Warszawy, Krakowa, Łodzi, Wrocławia, Poznania, Gdańska, Szczecina i Katowic,  którym w ramach akcji zostały złożone życzenia na 2016 rok. Mapy te trafią również bezpośrednio do urzędów tych miast.

Jak pokazują wyniki akcji, dla mieszkańców polskich miast najpilniejszą potrzebą jest poprawa komunikacji w mieście i zamiana 4 kółek na 2. Za budową nowych ścieżek rowerowych opowiedziało się aż 40% głosujących!

Czego najbardziej potrzebują mieszkańcy Warszawy?

5 kategorii potrzeb, wybranych dla Warszawy przez uczestników akcji to:

  • nowe ścieżki rowerowe (38,2% oddanych głosów)
  • bezpłatne parkingi (36,9%)
  • parki zieleni (35,9%)
  • toalety publiczne (31%)
  • darmowe wi-fi (29%)

Nie olewamy miasta - Warszawa

 

O akcji „Nie olewamy miasta”

W ramach akcji „Nie olewamy miasta” organizatorzy zapraszają do dialogu wszystkich tych, dla których losy i rozwój miast – ich wygląd, architektura, a także stan czystości – są ważne. Tworzą oni społeczność Koło Kultury Miejskiej. Inicjatywa „Nie olewamy miasta” ma swoje źródło w wieloletniej tradycji konkursu na Projekt Łazienki Publicznej KOŁO.

Szczegóły na temat akcji dostępne są na stronie www.nieolewamymiasta.pl.

Za akcją „Nie olewamy miasta” stoi marka Koło – producent wyrobów wyposażenia łazienek.

Na podstawie: Akcja „Nie olewamy miasta”

Fot. Pixabay