Greenway
Aktualności Infrastruktura Mobilność

Greenway buduje sieć szybkich ładowarek do elektryków

Brak (szybkich) ładowarek jest wymieniany, obok ceny nowego samochodu, jako największa przeszkoda w drodze do indywidualnej elektromobilności. Być może wkrótce to się zmieni, gdyż spółka Greenway Infrastructure Poland planuje do końca 2020 roku postawić blisko 200 stacji ładowania elektryków. Póki co firma opublikowała mapę z dokładnymi lokalizacjami ładowarek, które już są zainstalowane i które zostaną zainstalowane w ciągu najbliższych miesięcy.

Mapa sieci Greenway Infrastructure Poland zawiera lokalizacje, gdzie już niebawem ruszą prace instalacyjne oraz wskazuje miejsca, w których staną kolejne stacje, choć ich dokładna lokalizacja jest jeszcze uzgadniana z właścicielami nieruchomości. Dzięki mapie można też zorientować się, kiedy spółka planuje uruchomić poszczególne stacje ładowania. – To niezwykle korzystna sytuacja dla właścicieli miejsc, znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych, ponieważ kierowcy planujący podróż swoimi elektrykami będą uwzględniać takie miejsca w planie – mówi Rafał Czyżewski, prezes spółki. – Ładowanie na szybkiej stacji trwa ok. 20-40 minut, a w tym czasie klient zwykle odwiedza sąsiadujący punkt, pije kawę, robi zakupy. Badania z rynków zachodnich wskazują, że posiadanie sieciowej ładowarki, do której mogą trafić użytkownicy jednej sieci znacząco podnosi obroty punktu.

Gdzie staną ładowarki Greenway?

GreenwayPunkty szybkiego ładowania Greenway staną przy centrach handlowych, stacjach benzynowych, restauracjach, znajdujących się wzdłuż głównych szlaków transportowych w Polsce. To bardzo ułatwi podróżowanie pojazdami elektrycznymi. Jak wynika z testów przeprowadzonych m.in. przez dziennikarzy portalu www.wysokienapiecie.pl , obecnie przejazd z Warszawy do Gdańska może zająć ok. dwóch dni i wymaga wiedzy oraz kontaktów do osób, które mogłyby pomóc podładować auto. Stacje Greenway zaplanowane są tak, by dystans między nimi pozwalał nawet samochodom z niewielką baterią (obecnie minimalny zasięg pojazdu elektrycznego to ok. 100 km) na pokonanie długiej trasy.

Z testowej ładowarki Greenway Infrastructurew Galerii Mokotów w Warszawie korzysta obecnie ponad 300 użytkowników sieci. Do tej pory zrealizowali ponad 2 tysiące sesji, w których pobrano ponad 23,5 tysiąca kWh energii. Użytkownicy sieci GWP w łatwy sposób będą korzystać nie tylko z punktów wybudowanych w kraju, ale też w Niemczech, Belgii, Szwecji, Danii, Austrii i Słowacji. Jest to możliwe dzięki członkostwu grupy Voltia, właściciela Greenway Poland, w e-clearing.net, jednej z największych sieci roamingu usług ładowania dla pojazdów elektrycznych w Europie, posiadającej aż 4,5 tys. punktów ładowania.

Jedna ładowarka, wszystkie standardy

Ładowarki  Greenway Infrastructure Poland umożliwiają zasilenie energią elektryczną samochodów we wszystkich dostępnych w Europie standardach szybkiego ładowania (CHAdeMO, CCS, AC), dzięki czemu mogą z nich korzystać zarówno posiadacze różnych marek samochodów elektrycznych, zarówno Nissanów, jak i Tesli czy BMW.

W Polsce zarejestrowanych jest już ponad 300 użytkowników sieci Greenway, na łączną liczbę ok. 1200 aut elektrycznych użytkowanych w kraju.


Źródło: materiały prasowe