Warszawa Unplugged
Ekologia Lifestyle Warsaw Smart City

Warszawa Unplugged, czyli stolica promuje oszczędzanie energii

Miasta na całym świecie zużywają ok. 70% światowego zużycia energii. Dlatego Warszawa, podobnie jak inne metropolie, coraz więcej uwagi przykłada do tematów z obszaru energetyki. W ubiegłym tygodniu wystartowała kampania „Warszawa unplugged”.

Celem kampanii jest zaprezentowanie, jak ważna jest energia elektryczna w życiu codziennym i zachęcenie do jej oszczędzania. Pierwszy etap kampanii polegać będzie na ustawieniu w przestrzeni miejskiej 3 stacjonarnych energo-rowerów, które w trakcie „jazdy” ładują mobilne urządzenia elektroniczne. Władze Warszawy poprzez zabawę i aktywność fizyczną chcą uświadomić mieszkańcom, ile wysiłku kosztuje wyprodukowanie nawet niewielkiej porcji energii.

Warszawa UnpluggedRowery dostępne będą w holu głównym Pałacu Kultury i Nauki, w auli głównej Szkoły Głównej Handlowej przy ul. Niepodległości oraz w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego na Powiślu. W miniona niedzielę jeden z energo-rowerów był dostępny podczas festynu na Polu Mokotowskim z okazji Światowego Dnia Ziemi. Będzi ena nim można również pojeździć podczas Warszawskiego Dnia Energii 2016 w Parku Agrykola.

Każdy rower wyposażony jest w system mocowania telefonów, tabletów wraz z końcówkami: mini USB, mikro USB, starsze i nowsze urządzenia Apple oraz gniazdko USB i gniazdko na ładowanie laptopów. Wyświetlacz na kierownicy, pokaże generowaną moc, czas i łącznie wytworzoną energię. Przy energo-rowerze ustawiona będę ścianka informacyjna „Doładuj się i swoje urządzenia elektryczne”, na której przeczytać można ciekawostki na temat oszczędzania energii. Kampania jest przewidziana na 5 lat i z każdym rokiem w przestrzeni miejskiej przybywać będą kolejne energo-rowery.

Drugą odsłoną kampanii będzie seria filmów edukacyjnych „ENERGOSZTUCZKI
Z EKSPERTEM”, w których znane osoby pokażą, jak w prosty sposób zaoszczędzić energię oraz spowodować, że środowisko w którym żyjemy może stać się czystsze i bardziej przyjazne. Bohaterem filmików będzie Karol Wójcicki, popularyzator nauki z Centrum Nauki Kopernik. W dwóch spotach wraz z Karolem wystąpi Maja Popielarska, a w dwóch pozostałych Karolowi towarzyszyć będzie Reni Jusis. Spoty będzie można obejrzeć
w Internecie już w wakacje.

 

Źródło: www.um.warszawa.pl